آموزش دیزل ژنراتور

هنگام خرید دیزل ژنراتور چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

کمپانی ولوو پنتا سوئد طی یک تحقیق علمی، نکات کلیدی که باید هنگام انتخاب دیزل ژنراتور در نظر گرفته شود و اینکه چگونه می‌توانیم بیشترین بهره را از دستگاه دیزل ژنراتور خود ببریم، بررسی نموده و در این تحقیق تمامی جوانب از سنکرون کردن دیزل ژنراتورها تا کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تحت پوشش این تحقیق قرار داده است.

هنگام انتخاب یک مولد برق، تمرکز صرف بر روی کلیت یک دیزل ژنراتور ساده است، اما مهم ترآن است که موتوری که در آن دیزل ژنراتور بکار رفته است را نیز در نظر بگیریم. موتورهای دیزلی مناسب باعث بهبود راندمان عملیاتی، افزایش قابلیت اطمینان و کاهش هزینه کل بهره برداری از دستگاه دیزل ژنراتور می شوند. اخیراً ولوو پنتا با استفاده از دانش ریزشبکه ها در مورد نکات کلیدی که باید در هنگام انتخاب موتور دیزلی مناسب برای کوپله با ژنراتور در نظر گرفت موارد زیر را بیان می نماید:

1) کارایی و قدرت دیزل ژنراتور

هر زمان که نیاز به نیرو باشد، یک موتور باید کارآمد و قابل اعتماد باشد. این مسئله به همان اندازه مهم است که بدانید موتور عملکرد قدرتمندی را که شما نیاز دارید ارائه می دهد. برای این کار می بایست چگالی توان و قابلیت تعادل بار موتور دیزل را بررسی کنیم.

موتورهای دیزلی ولوو پنتا سری GE با داشتن توانایی راه اندازی و تحویل فوری بار کافی و تطابق با استاندارد ISO8528-5، گزینه بسیار مناسبی برای کوپله با ژنراتور در تولید انواع دیزل ژنراتورها می باشند.

2) هزینه کل بهره برداری دیزل ژنراتور

عواملی مانند بهره وری سوخت، سهولت تعمیر و نگهداری و شبکه خدمات قوی پس از فروش را برای پشتیبانی از دیزل ژنراتور خریداری شده درنظر بگیریم. هر یک از این موارد، درکاهش هزینه کل بهره برداری تاثیر مستقیم دارند.

در کشورهای پیشرفته طی یک دوره پنج ساله، 90 تا 95 درصد از کل هزینه های بهره برداری دیزل ژنراتور، مرتبط با هزینه سوخت آن میباشد. موتورهای دیزلی ولوو پنتا با داشتن یک سیستم احتراق بسیار کارآمد و با تزریق سوخت معمولی منجر به حداقل رساندن مصرف سوخت می‌گردند. علاوه بر این، دیزل ولوو پنتا یک سیستم تصفیه کارآمد را به موتورهای نسل جدید خود اضافه کرده است که نیاز به مصرف سوخت را بیشتر کاهش می دهد. در کل این موتورها راه حلی مناسب و در سطح جهانی، برای کاهش مصرف سوخت ارائه می دهند.

3) انتشار گازهای گلخانه ای دیزل ژنراتور

عنصر دیگری که بیشتر به عنوان یک نکته کلیدی در حال ظهور است، مسائل زیست محیطی ومیزان انتشار گازهای گلخانه ای می باشد. امروزه سازمان‌ها با تولیدکنندگانی همکاری می کنند که توانایی کنترل انتشارگازهای گلخانه ای و جوابگو بودن به مقررات روزافزون نظارتی و اجتماعی برای مسائل زیست محیطی وکاهش ردپای کربن ارائه دهند.

ولوو پنتا با پیگیری دقیق توسعه مقررات آلایندگی، راه‌حل‌های بهینه‌سازی شده‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهد که با خواسته‌های قوانین زیست محیطی مطابقت دارند، در حالی که هرگز عملکرد و کارایی دیزل ژنراتور را کاهش نمی دهند.

4) بسته بندی و نصب دیزل ژنراتور

بسته بندی و نصب دستگاه دیزل ژنراتور آخرین عامل می باشد. نیروگاههای مقیاس کوچک تولید برق به دنبال استفاده بهینه از فضا و نحوه اسقرار دیزل ژنراتورها می باشند. وقتی نوبت به این چالش می‌رسد، ممکن است برخی از مصرف کنندگان دیزل ژنراتور متوجه شوند که استفاده از چندین ژنراتور در یک نیروگاه دیزلی مقیاس کوچک می تواند منبعی برای صرفه‌جویی در هزینه باشد. مزایای رویکرد پاراللینگ ( سنکرون کردن یا موازی سازی) و همگام سازی دیزل ژنراتورها توسط اغلب شرکتهای تولید کننده دیزل ژنراتور در صنعت ثابت شده است.

دیزل ژنراتور کاشانی یکی از معتبرترین تامین کننده های انواع دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا در ایران بوده که در بازار صنعتی ایران دارای سابقه درخشانی می باشد. مجموعه دیزل ژنراتور کاشانی از طریق ارتباط با شبکه جهانی فروشندگان ولوو پنتا همواره از مشتریان خود در کلیه مراحل انتخاب، نصب و خدمات پس از فروش، پشتیبانی مناسبی انجام داده است.

با خرید دیزل ژنراتور ولوو پنتا از مجموعه صنعتی کاشانی، دستگاهی با کیفیت عالی برای تولید برق مجموعه خود خواهید داشت.